top of page

Conceptontwikkeling
& Meetingdesign

5. Concept.jpeg
210517-Juup-2-jpg.jpg

College 9 - Conceptontwikkeling / Meeting Design 

Docent: Juup de Kanter

Succesvol Meeting Design brengt de doelstelling, de inhoud en de ervaring/experience zo dicht mogelijk bij elkaar. De vraag is: hoe creëer je waarde door het scheppen van beleving en ben je van betekenis voor de doelgroep? In dit college gaan we op basis van de missie en de ambitie van de organisatie en de in college 3 bepaalde doelstelling(en) evenementen ontwerpen die van waarde zijn voor de bezoekers. Hoe kruip je in de huid van de doelgroep, sluit je aan bij trends, houd je rekening met de omgeving van de organisatie en vertaal je dit alles naar het Strategisch Eventplan.

Onderwerpen

  • Het belang van meeting design en conceptontwikkeling

  • De definitie, het ontwikkelen en toepassen van een concept

  • Belevenis en de drie vormen van beleving

  • Betekenis en toepassing van de verschillende onderdelen van het Belevingsmodel

  • Conceptontwikkeling aan de hand van het model De Kanter + D&B

  • Customer journey met daarin touchpoints, pleasure-pain-gap etc.

  • Doorgronden van een doelgroep op basis van de Empathy Map

  • Modellen: Meeting Design Driehoek, Event Storyboard Canvas en Event Canvas

 

Leerdoelen 

  • Je bent je bewust van het belang van meeting design en conceptontwikkeling.

  • Je hebt inzicht in het proces van ontwikkelen en toepassen van een concept.

  • Je kent het verschil tussen belevenis en (de drie vormen van) beleving.

  • Je weet wat de betekenis is van de verschillende onderdelen van het belevingsmodel.

  • Je hebt inzicht in de modellen van De Kanter en van D&B voor het ontwikkelen van een concept.

  • Je kent het principe van de customer journey met daarin touchpoints, pleasure-pain-gap enzovoort.

  • Je hebt inzicht in de Empathy Map voor het doorgronden van een doelgroep.

  • Je bent bekend met de modellen meeting-designdriehoek, Event Storyboard Canvas en EventCanvas.
     

  • LinkedIn
bottom of page