top of page

Data-driven Eventmarketing 

3. ROI.jpeg
210517-Marieke-1-jpg.jpg

College 5 – Data-driven Eventmarketing 

Docent: Marike Dragt 

Een juiste vertaling van organisatiedoelstellingen naar eventstrategie is de basis voor het succesvol inzetten van evenementen. Wanneer je samen met jouw team de transitie door wilt maken naar het strategisch inzetten van eventcampagnes en sponsoractivatie, verleg je de focus van hoe naar  waarom. Je gaat denken vanuit doelstelling, doelgroep, strategie en relevante content. Bij data-driven eventmarketing is de strategische aanpak van evenementen gebaseerd op data. Het verzamelen analyseren en gebruiken van data voor individuele evenementen onderdeel van een eventstrategie luistert nauw. Dit vraagt een gestructureerde manier van werken, proactief en kritisch objectief. Objectiviteit gebaseerd op data en daaruit volgende relevante inzichten waarbij geen plaats is voor aannames of meningen. Dit resulteert in een goed onderbouwde klantgerichte en geïntegreerde aanpak. Verfrissend zakelijk en gebaseerd op feiten, onderbouw én evalueer jij met data-driven eventmarketing jouw eventstrategie.

 

Onderwerpen

  • Data-gedreven werken

  • Het belang van data, nu en in de toekomst

  • Soorten data, datapunten en data verzamelen

  • Data onderzoek en analyse 

  • Bepalen datastrategie & implementatie

  • Evaluatie en bijsturen


Leerdoelen

  • Je weet welke data relevant is en hoe je relevante datapunten bepaalt voor jouw evenementen.

  • Je hebt inzicht in hoe je relevante data kunt verzamelen 

  • Je kunt data interpreteren en daarmee richting geven aan je eventbeleid

  • Je weet welke data binnen de organisatie aanwezig is en wat bruikbaar is 

  • Je hebt inzicht hoe data boven water te halen binnen je organisatie

  • Je kunt data toepassen om jouw werk aantoonbaar relevant en effectief op de kaart te zetten 
     

bottom of page