top of page

Live, online en hybride events 

7. Digitalisering.jpeg
220216-Gerdie-Schreuders-2.png

College 8 – Live, online en hybride events 

Docent: Gerdie Schreuders

Het online evenement heeft zich tot volwaardig live communicatie-instrument ontwikkeld. Live evenementen hebben daarmee de langverwachte digitale evenknie gekregen. Online als gedegen aanvulling op of alternatief voor live is een feit. Daarmee is een belangrijke component aan het vakgebied live communicatie toegevoegd. Dat biedt (letterlijk) onbegrensde mogelijkheden en kansen. Online is inclusief, duurzaam, efficiënt en veelzijdig. Het bereik is onbegrensd en nieuwe doelgroepen worden bereikbaar. Door kwantitatieve vergroting van het bereik zal de kwaliteit van bezoeker en het event toenemen. Kwalitatieve bezoekers geven lading aan de inhoud het evenement. Het evenement als content generator wordt versterkt en daarmee de inhoud van de communicatie. Door online als alternatief naast live wordt de mediumkeuze doelmatiger. Breng je online en live samen in een hybride evenement dan is 1 + 1 niet persé 2.  Hoe dat zit, komt ook aan bod in dit onderdeel van de opleiding Strategische Eventmarketing.

Onderwerpen:

  • Definitie en toepassingen online events

  • Het technische eventkader: online techniek & -begrippen: digitale basis hygiëne, ‘betrouwbare verbinding’ van datacentrum via glasvezel, kabel, 5G of wifi naar PC & laptop. 

  • De kracht van online en de impact op o.a. bereik, inclusiviteit, duurzaamheid, efficiëncy, persoonlijke interactie, meetbaarheid en tijdsduur

  • Online, hybride of live evenement een gefundeerde keuze

  • Online concepten, formats, platforms, back-up plan & scenario’s

  • Online communicatie- en crossmediastrategie

  • Gedrag deelnemers online en belicht vanuit: nudging, neuromarketing en de wetmatigheden van Cialdini

  • Conversie, call to action

Leerdoelen:

  • Je krijgt inzicht in de kenmerken en toepassingen van online, hybride en live evenementen

  • Je kent de betekenis van de gangbare technische online begrippen

  • Je kunt een beredeneerde keuze maken tussen online, hybride en live evenementen

  • Je kent de verschillen tussen online en live formats

  • Je weet hoe je deelnemers online kunt beïnvloedden en overtuigen

  • Je kunt een onlineconcept ontwikkelen voor een evenement.

  • Je hebt de kennis om een online communicatie- of  crossmediastrategie te ontwikkelen.

  • Je weet door een ‘call to action’ de conversie van bereik naar deelname te vergroten.
     

  • LinkedIn
bottom of page