top of page

Student aan het woord: Tycho


Afgelopen weken hebben we iedere vrijdag verschillende colleges gevolgd. Door mijn ervaring in de evenementenbranche merk ik direct dat er een enorme groei is geweest. Niet alleen binnen de organisatie maar ook de externe factoren. Voor, tijdens én na het event. Samen met andere professionals zit ik in een leuke klas. Onderling horen we van elkaars uitdagingen en springen hier tijdens de lessen direct op in.



De opleiding

De opleiding Strategische Eventmarketing geeft mij een een flinke opfrisser. Wat zijn de ontwikkelingen in de afgelopen jaren? Waar dient een event minimaal aan te voldoen? En bovenal: hoe is jouw rol binnen het organiseren van een event veranderd? Allemaal vragen waar ik langzaam antwoord op begint te krijgen.


Eerste indruk

Inmiddels zijn we halverwege en vind ik het enorm leuk dat we een sociale en interactieve omgeving hebben waarin iedere lesdag een bak aan informatie en ervaringen meegeeft. Wekelijks wordt de les geopend door Anne-Mieke, die elke les ook aanvult met een praktisch voorbeeld uit eigen ervaring welke aansluit op het werkcollege en aanvullend een huiswerkopdracht meegeeft. Door de werkcolleges ook later te bespreken met de andere studenten en het nalezen blijf je goed in de materie maar geeft het ook boordevol stof tot nadenken! Zoals; Hoe ga ik al deze nieuwe tools toepassen bij toekomstige events?




Strategisch Eventplan

Omdat ik op dit moment in een overgang zit met mijn bedrijf en niet een concreete case heb om het plan op te baseren, was het ontwikkelen van de vraag aanvankelijk lastig. In overleg met de docenten maar ook de studenten ben ik hier toch verder in gekomen. Hiervoor probeer ik nu te richten op het maken van een raamwerk voor toekomstige events. Het Strategisch Eventplan biedt hiervoor een goede richtlijn om mijn rol te kunnen verzwaren.


De toekomst

Door de lessen, nieuwe technologieën en snelle ontwikkelingen binnen de evenementenbranche zie ik een positieve toekomst in deze branche tegemoet. Een van de redenen om hier ook weer in terug te gaan. Het werken aan een event vanaf het begin, genieten van het grote moment en samen terug te kijken op een herinnering om niet te vergeten vindt ik geweldig. Met meer inhoudelijke kennis over het - waarom? - de doelstellingen van het evenement - wat wil ik bereiken? - ben ik overtuigd dat je er (samen met jouw opdrachtgever) nog meer van kan (na)genieten.


Tycho van der Wiel, student Strategische Eventmarketing (Eventacademy)


42 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


  • LinkedIn
bottom of page