top of page

Het Strategisch Eventplan
op naar de Boardroom

9. Strategisch plan.jpeg
210517-AnneMieke-2-jpg.jpg

College 12 - Het Strategisch Eventplan op naar de Boardroom

Docent: Anne-Mieke van den Hoeven

Op basis van de kennis uit de colleges en de vakliteratuur ga je nu jouw strategische eventplan schrijven. Aan de hand van de stappen 1 t/m 10 ontwikkel je de eventstrategie voor jouw opdrachtgever.

Stap 1. Wat is de probleemstelling, de vraag achter de vraag 
Stap 2. Vaststelling doelstelling(en)
Stap 3. Bepalen doelgroep
Stap 4. Analyse van de in- en externe factoren
Stap 5. Conceptontwikkeling/strategiebepaling
Stap 6. Invulling van de strategie
Stap 7. Communicatie, crossmediastrategie
Stap 8. Toepassing evenemententechnologie
Stap 9. Implementering en uitvoering 
Stap 10. Resultaat

Bij elke stap worden de belangrijkste aspecten aangegeven hoe tot een goed onderbouwde inhoudelijke strategie te komen. Aan de hand van praktijkcases wordt de werking van het stappenplan uitgelegd.  En je krijgt schrijftips en adviezen om tot een krachtig leesbaar en overtuigend plan te komen.

 

Leerdoelen

  • Je kent de elementen voor het samenstellen van een strategisch eventplan

  • Je hebt inzicht in hoe alle relevante gegevens te verzamelen

  • Je weet kort, bondig, doeltreffend en foutloos te formuleren

  • Je hanteert de taal van de opdrachtgever/de organisatie

  • Je weet in te spelen op de gevoelens en voorkeuren van de opdrachtgever

  • Je kunt het plan met verve, elan en passie presenteren.

  • LinkedIn
bottom of page