Eventmanagement
C
Strategische Eventmarketing
​
Deze Post HBO-opleiding Strategische Eventmarketing leert de eventprofessional denken en handelen vanuit de strategie van de organisatie. De essentie is: eventbeleid ontwikkelen op basis van missie, visie en strategie en daarmee een wezenlijke meetbare bijdrage leveren aan het behalen van de organisatiedoelstellingen.
De opleiding geeft handvatten om een eventstrategie succesvol in te bedden in de crossmediastrategie en af te stemmen op doelgroepen en persona’s. Door het ontwikkelen van eventconcepten met impact die campagnematig worden ingezet, leert de opleiding hoe veranderingen te bewerkstelligen en bijvoorbeeld hoe relaties voor lange termijn te binden aan de organisatie.
Afronding:
Certificaat
​
Praktisch:
​
Duur: 9 dagen incl. presentaties, reflectie en certificaat uitreiking
Studiekosten: € 3950,00 (vrijgesteld van btw)
Niveau: Post HBO
De leergang behandeld de volgende modules:
​De opleiding Strategische Eventmarketing bestaat uit 12 colleges + de eindpresentatie van het Strategisch Eventplan. De colleges zijn interactief en de theorie uit het Handboek Strategische Eventmarketing wordt toegelicht en vertaald naar de jouw dagelijkse praktijk. Daarnaast krijgt de student elk college tools om invulling te geven aan het individuele Strategisch Eventplan. College 4 & 12 zijn geheel gewijd het ontwikkelen van dat Eventplan.
De volgende modules worden behandeld:
College 1 – Het evenement in nieuw perspectief
College 2 - De Eventprofessional in perspectief
College 3 – De impact van events op strategie
College 4 – Werkcollege Strategie
College 5 – Data-driven Eventmarketing
College 6 – ROI accountability effectmeting
College 7 – Digitalisering en het evenement
College 8 - Live, online en hybride events
College 9 - Conceptontwikkeling
College 10 – Crossmediastrategie
College 11 – Strategisch overtuigen
College 12 - Het Strategisch Eventplan + Eindpresentaties
​
Planning: