top of page

Leon Kruitwagen

210517-Leon-1-jpg_edited.jpg
  • LinkedIn

Leon Kruiwagen
Instituut voor Eventmarketing & Strategie

Leon Kruitwagen werkte na zijn studie Bedrijfskunde aan Universiteit Nyenrode bijna tien jaar als exportadviseur voor het Nederlandse MKB en voor het Netherlands Foreign Investment Agency in Frankrijk. In 2002 is hij de grondlegger van IDEA, de branchevereniging voor eventbureaus waarvan hij tot 2011 directeur was. Daarnaast richtte hij in 2002 het Genootschap voor Eventmanagers op, de vakorganisatie voor opdrachtgevers van evenementen. In 2005 nam hij het initiatief tot het Platform Museum Locaties, de club voor musea die op verantwoorde wijze hun deuren openstellen voor zakelijke evenementen.  
Hij staat in 2014 aan de wieg van G14, de club voor jonge eventprofessionals mét ambitie en legt in 2017 het fundament voor Platform Cultuur Locaties. Kennisplatform dat cultureel ondernemerschap en zakelijke events binnen locaties bevordert met als doel een bijdrage leveren aan de uitvoering van de culturele hoofdactiviteit. Eind 2017 droeg hij zijn bedrijf over aan Dirk Prijs. 
In 2022 werd zijn eerste boek door Uitgeverij Noordhoff gepubliceerd: Handboek Strategische Eventmarketing. Laatste wapenfeit is de oprichting van het Instituut voor Eventmarketing & Strategie waarvoor hij zijn kennis en ervaring vol overgave inzet; met name ook voor Eventacademy.nl.

​

#Eventacademy.nl #HandboekStrategischeEventmarketing #Clubjesman #Kennisoverdracht #Ondernemer #HUassessor #Argentinië #Wanderlust #NDT.nl #Eventvraagbaak #Sparrenmetdirk #Tijdvoornieuwegeneraties

  • LinkedIn
bottom of page